10 rád, s ktorými zvýšite návštevnosť Vášho webu

Autor: Lukáš Chládek | 15.5.2014 o 16:15 | (upravené 15.5.2014 o 17:07) Karma článku: 4,15 | Prečítané:  1420x

Zívajú Vaše stránky prázdnotou? Máte nízku návštevnosť? Stretli ste sa s nulovou odozvou? Dodržte týchto 10 trikov a pripravte sa na radikálny obrat!

/1/ SLOGAN

BOTY NIE LEN DO ROBOTY!! botyfresh.hu

Prvé, s čím sa zákazník stretne, je tvoj slogan. Či sa pomocou neho preklikne z iných stánok alebo mu uviazne v pamäti a celý deň si ho v hlave opakuje, musí byť strohý a hlavne ZAPAMäTATEĽNÝ! Používaj rýmy, slovné obraty a pokiaľ sa dá, nešetri humorom.

 

/2/ NADPIS

TAK TOMU NEUVERÍŠ! SEDEMROČNÝ CHLAPEC ZDOLAL STEVENA SEGALA!

OK, potencionálneho zákazníka už na stránke máš, no ak chceš, aby čítal obsah, navnadíš ho zaujímavým nadpisom. Inšpiruj sa bulvárom, buď šokujúci a prekvapivý. Všimni si môj nadpis a ponúkni čitateľovi benefity. Jednoducho niečo, čo získa, ak si článok prečíta. Ideálne až do konca!

 

/3/ URČUJ POČTY, DEFINUJ MNOŽSTVÁ

5 SPôSOBOV, AKO ZBALIŤ DIEVČA, 100 POSLEDNÝCH VIET PRED SMRŤOU

Vždy počítaj s tým, že väčšina dnešných ľudí nerada číta a ak áno, prečítajú si skôr článok, pri ktorom vedia, aký je dlhý alebo koľko ho vlastne je. Obsahom nadpisu tak určíš obsah, a zároveň rozsah článku.

 

/4/ NA STRÁNKACH DODRŽUJ STEREOTYPY

Skús si otvoriť 10 rôznych stránok, ktoré niečo predávajú. Všimni si, kam ti podvedome smeruje pohľad a či v tých miestach nájdeš to čo hľadáš /prihlásenie, o firme, kontakt a pod./. Sú informácie na stránkach umiestnené podobne? Ak nie, nepôsobí to na teba rušivo? Si na stránke stratený? Snaž sa svojho zákazníka od tohto problému odbremeniť a uprav stránku podľa zabehnutých stereotypov.

 

/5/ NA STRÁNKACH NEDODRŽUJ STEREOTYPY

Rozmiestnenie na stránke máš už logické a po vzore iných, prehľadných stránok. Ty sa však chceš odlíšiť. Zmeň, čo dokážeš, ale tak, aby to zákazník pochopil. Namiesto O nás skús Chcete nás spoznať? a Novinky vymeň za Buďte vždy v obraze! Podobným spôsobom upravuj stránku tak, aby návštevník nemal pocit, že už ju videl 1 000 000 krát.

 

/6/ NÁVŠTEVNÍKOVI STRÁNKU NEZNECHUCUJ

Ak nie si zdatný v designovaní stránok a v ich tvorbe, požiadaj o pomoc odborníka. Návštevník sa na stránkach musí cítiť pohodlne, mať prehľad, texty musia byť dobre čitateľné, bez chýb a s veľkým písmom. Pozor na kontrastné farby, ktoré „ťahajú“ oči. Sprav zo svojej stránky prostredie, z ktorého návštevník nebude mať dôvod chcieť odísť. 

 

/7/ UDRŽ SI ZÁKAZNÍKA / ČITATEĽA

Ak niekto navštívil tvoje stránky, bola by škoda, keby už sa nevrátil, prípadne si niečo nekúpil hneď pri prvej návšteve. Tvojim cieľom je jeho registrácia na stránke. Vysvetli mu, prečo sa mu to oplatí, ponúkni mu benefity. Môže odoberať newsletter, prípadne po registrácii dostane zľavu na tovar, či na ďalší nákup. Prinúť ho, aby ostal s tebou a tvojou stránkou v kontakte.

 

/8/ NEBUĎ ROBOT!

Stránky fungujú ako náhrada komunikácie z očí do očí. Máš rád na ľuďoch vlastnosti, ako úprimnosť, zhovorčivosť, priateľskosť a optimizmus? Tvor tak aj svoje stránky. Nebuď iba chladnou firmou. Odfoť seba a svojich kolegov. Predstav seba a firmu zákazníkovi a ukáž mu, že ste firma s ľuďmi a nie so studenými robotmi. Platí, že zákazník si na teba spomenie oveľa rýchlejšie, ak ti bude dôverovať. Preto vystúp z anonymity a neskrývaj sa za obrázkami z internetu.

 

/9/ DOKÁŽ, ŽE SI ZNÁMY A MÁŠ KLIENTELU

Ľudia ťa budú vnímať omnoho skúsenejšie a dôveryhodnejšie, pokiaľ im to okrem teba povedia aj ďalší ľudia. Testimonialy sú hodnotenia od zákazníkov na tvojich stránkach. Či si ich vytvoril ty alebo si si skutočne robil prieskum, dbaj na to, aby v nich bolo zahrnutých viac vekových a sociálnych skupín. Vyvaruj sa gramatickým chybám a texty podľa potreby upravuj a skracuj. Podstatné je, že si hodnotený, kritizovaný a diskutovaný. Ľudia v tom budú pokračovať.

 

 

/10/ NAJDôLEŽITEJŠIE PRAVIDLO: DAJ SI NA PRÁCI ZÁLEŽAŤ A STOJ SI ZA ŇOU

Pri práci každého druhu platí, že keď sa budeš snažiť, nezanedbávať povinnosti a pracovať s jasným cieľom, ľudia si to všimnú. Dávaj si pozor, lebo všetci vidia, ak spravíš chybu alebo prejavíš nedostatok. Stránky sú výkladnou skriňou tvojej práce,  a preto nedaj návštevníkovi dôvod obrátiť sa na konkurenciu.

 

/11/ PONÚKNI VŽDY NIEČO NAVYŠE

Vždy buď o krok napred a zákazníkovi daj viac, než ostatní. Ja som ti sľúbil 10 rád, ale ako vidíš, dávam ti ich až 11! To je odo mňa bonus. U teba to môže byť poštovné zdarma, firemné pero alebo zľava na ďalší nákup. Ty vieš, čo si môžeš dovoliť dať zákazníkovi ako „niečo navyše“.

 

 

ZDROJ: Otto Bohuš - Pište jako copywriter I, II, III

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?